1 Röd riddare Ledarrecensioner
5 Akademin för de mörka herrarna Enkel stavelse
6 Noggrann kvinnlig fantasi! Bästa kvinnor
7 Människor och nonhumans Mest populära
8 Magic special kurs. Första terminen Mest förvirrande
9 Richard Long Arms actionfyllda
10 Annas demoner Mest mystiska

Assault är en populär undergenre av fantasi, vars grund är hjälten överföring till den magiska världen, som skiljer sig radikalt från verkligheten (i det förflutna, framtiden, parallelluniverset, den virtuella världen etc.). Ofta har populanerna icke-standardiserade hobbyer, och ibland förmågor kan huvudpersonen till exempel ha telekines eller vara psykisk. Vanligtvis, under plottet, finner hjälten sig i äventyr, farliga situationer, finner onda fiender och lojala vänner, och kanske till och med kärlek. Hacking har alltid en livlig tomt.

Många litterära experter tror att Mark Twain, som skrev novellen "The Yankees at King Arthur's Court", där huvudpersonen oförklarligt befann sig i England i riddarnas runda bord, blev föregångaren till det antagna underlaget. Efterfrågan på präst fantasi är stor och det är förståeligt, eftersom många åtminstone en gång ville gå in i det förflutna för att fixa allt, eller att titta på sig själva i framtiden. Vad sägs om den värld där högutvecklade varelser från närliggande planeter bor? Vi har betygsatt de bästa böckerna om popadaner, bland vilka någon läsare kommer att hitta en liten värld av sig själv.

Topp 10 bästa böcker om popadaner

10 Annas demoner

Mest mystiska
Författare: Polina Melnik
Betyg (2018): 4.1

Boken av ryska författaren Polina Melnik är oändlig magi, äventyr, risk och mod. Arbetet kommer att intressera fans av scener i kampen mot onda andar - det finns mycket av detta. En gång såg Anna-Agnia en demonisk varelse, det försökte döda henne, men hon blev räddad av två främlingar. Så Anna-Agniya gick in i en utbildningsinstitution för magiker som kallades andra akademin. Åtgärden äger rum i en parallell magisk värld.

Oren makt är överallt. Hon gömmer sig i mänsklig form. Men det finns speciella människor som kallar sig jägare, har en medfödd gåva för att känna igen demoner och förstöra dem. Dock är endast farliga demoner föremål för förstörelse. "Fredliga" demoner är ganska fredliga. Bokens plot är extremt fascinerande, stavelsen är trevlig och lätt. Det är tack vare dessa komponenter att arbetet har blivit populärt bland fans av fantasi om popadan.

9 Richard Long Arms

actionfyllda
Författare: Guy Julius Orlovsky
Betyg (2018): 4.2

Boken kommer att glädja den aktiva utvecklingshistorien, som ständigt kommer att hålla läsaren i spänning. Dessutom kan beskrivningarna av medeltiden arkitektur, som kommer att återskapa den nödvändiga bilden i mitt huvud, för att dyka djupare in i plottet, inte annat än vara tillfredsställande. Dmitry, en vanlig Moskva-chef, visar sig mirakulöst bland riddare, rånare, trollkarlar och trollkarlar, mystiska slott, drakar, prinsessor - en riktig magisk värld.

Dmitry har knappt funnit sig och räddar prinsessan och tack vare detta blir en del av retinue som följer med henne till Zorrs belägrade stad. I den nya världen blir Dmitry Richard. Kan Dmitri överleva som en vanlig vanligare? Amatörfläktar av fantasi noterar att boken läses i ett andetag, tomten är fascinerande.

8 Magic special kurs. Första terminen

Mest förvirrande
Författare: Lena Summer
Betyg (2018): 4.3

Den ryska författaren Lena Summers fantasi kommer att överraska med sin förvirrade story, det kommer att vara svårt för läsaren att förutse vad som kommer att hända med hjälten på nästa sida.Boken är särskilt förtjust i de som ofta bryter ner i sista stund, precis som Tanya Larina, som fick en kandidatexamen och redan planerat ut sitt liv i flera år framöver. Men det visade sig att hennes föräldrar var från en annan värld - den magiska, och hon skulle behöva åka dit för att träna på en specialkurs vid magiska akademin.

Trots hennes pappas försäkringar om att detta inte alls är farligt, och hon kommer att kunna återvända hem när som helst, var Tanya fångad. Någon vill förstöra det. Varför skickades hon helt oförberedd till den magiska världen? Varför är hon intresserad av en mörk magisk lärare Ian Norman? Tanya kommer att behöva lista allt ut, men förutom det ... hemska drömmar om monster, den irriterande sonen av kansleren, hemligheter av det förflutna.

7 Människor och nonhumans

Mest populära
Författare: Oleg Bubela Most
Betyg (2018): 4.5

"Människor och Nonhumans", fantasi, som ingår i Lucky Book-serien, författad av den ryska författaren Oleg Bubel, är en bok för sanna kännare av genren, här är monster och äventyr, och den ironiska kursen av ödet, när huvudpersonen Nikita Severov är skeptisk Med hänvisning till litteraturen om populanerna blir han plötsligt en sådan resenär.

Arbetet kommer att berätta om killen, Nikita Severove själv, som befann sig långt ifrån magiens magiska värld med goda guider, men i de fördömda länderna, helt olämpliga för livet, och även i episomenterna av anomalier som är angripna av rovdjur och djur. För att komma hem måste du anpassa dig till livet i denna djurvärld, hitta guld, samla ett riktigt lag. Oförutsägbar tomt, god humor, charmig huvudperson - anledningarna till att hitta boken i rankningen av den bästa fantasin om popadanev.

6 Noggrann kvinnlig fantasi!

Bästa kvinnor
Författare: Irina Shevchenko
Betyg (2018): 4.5

"Akta dig, kvinnlig fantasi!" En bok som skrivits av en ung författare Irina Shevchenko är en lyckad kombination av både en detektiv och en romantisk; konsekvent stavade ut storylinen. Ironiskt nog sammanföll fantasins namn med verkligheten: boken blev populär bland kvinnliga läsare och tar ofta ledande ställning i omröstningen för det bästa arbetet i popgenren för kvinnor.

Huvudpersonen heter Marina, hon är Elizabeth, skriver en bok i stil med fantasi. Otroligt kommer hon in i världen, uppfunnad av henne - i sin egen bok. Marina-Elizabeth blev inte överraskad: hon är ju författaren till det här arbetet och känner tomten mycket bra och är därför välinriktad här. Men boken skrevs inte till slutet. Och det betyder att äventyren bara börjar. Marina-Elizabeth måste få reda på vem som är vän och vem är fienden och vad man ska göra nästa.

5 Akademin för de mörka herrarna

Enkel stavelse
Författaren: Nadezhda Mamaeva
Betyg (2018): 4.6

Boken av en ung rysk författare, Nadezhda Mamaeva, är älskad av anhängare av uppfattningen att en person kan återfödas efter döden. Trots plotens mörkret är boken fylld med ironisk humor, men samtidigt kommer hjälten att möta farliga vardagliga problem som hon inte ens förvärvat. Irina, som förlorades i ruin, träffade Döden i en svart mantel med en skytt och ... med en tablett och en iPhone. Irina övertygar Döden för att fortsätta bedrägeri.

Som ett resultat ändrar Döden Irinas själ till själen i Reinara, som begick självmord. Men det visar sig att Raynara bodde i en helt annan värld - den magiska. Och sedan: Problem med sin mamma Reynara, flykt, en resa på flygskeppet, uppkomsten av en magisk anda, arbetssökning och anmälan i kurser för lärare, falskt äktenskap. Läsarna kommer att uppskatta det enkla stavelsen och det ursprungliga fantasyplotet, tack vare vilket arbetet länge har inkluderats i TOPEN av de bästa böckerna om popadaner.

4 Marry Koshchei

Intressant humor
Författaren: Natalia Zharov
Betyg (2018): 4.7

Den ryska författaren Natalia Zharovas fantasi författarskap, efter att ha läst, kommer att lämna ett långt leende på hennes ansikte. Denna bok kommer att glädja åt den oändliga strömmen av ironi, skarp humor och kärlekslinje också.En ung tjej, Veriko, transporteras till den fantastiska världen av den gyllene fisken, som utförde ett främmande kommando. Målet med Veriko är att återvända hem till sin värld. För att utföra hennes satsning behöver hon hitta Koshcheevs död i form av en nål i ett ägg och ge det till kungen Lukomorye.

Problem nummer 1: att bli fru Koshcheys fru. Problem nummer 2: hitta hans död. Så började äventyret Veriko. Det är väldigt roligt att titta när Veriko försöker gifta sig med Koshchei, och han försöker i sin tur att bli av med henne och ge henne möjlighet att lämna sina ägodelar. Läsare noterar att, tack vare en rolig, fascinerande och enkel tomt, läses boken i ett andetag.

3 Spara Sovjetunionen. manifestation

Den bästa historiska
Författare: Mikhail Korolyuk, Nikolay Feoktistov
Betyg (2018): 4.8

Den här boken kommer att glädjas åt USSR: s perfekt förmedlade atmosfär, som bekräftats mer än en gång genom recensioner på Internet, karaktärerna hos personerna i dessa tider beskrivs perfekt: olika uppväxt, olika värderingar, olika världsutsikter. Det kan rekommenderas till nykomlingar i den franska genren som älskar historisk litteratur, eftersom huvudpersonen faller på 70-talet av XIX-talet. Han blev till en tonåring, en elev av åttonde klass.

Tiden för Sovjetunionens sammanbrott närmar sig. Han vet och förstår att han måste agera. De hemliga tjänsterna jagar honom, politikarna i hela världen tänker på honom. Hur håller du balansen inte bara mellan din egen säkerhet, uppnåendet av ett globalt mål, men också i familjelivet? Hur kommer landets historia? Läsarna noterar att på grund av dynamiken i plottet läses boken med stor glädje.

2 Bortförd student

I anda av actionfilm
Författare: Maria Bystrova
Betyg (2018): 4.9

Den fantasiefämpare som skrivits av den ryska författaren Maria Bystrovoy kommer att överraska med ljusa tecken, mod och mod av en till synes bräcklig tjej. Kampscenerna är välutvecklade, de platser där händelserna äger rum beskrivs på ett intressant sätt. Huvudpersonen Yana bestämmer sig för att döda sin man - en drunkard och rowdy. Yana pressade kniven hårt, när plötsligt uppträdde tre främlingar. En liten kamp, ​​ett tryck och ... Yana hittade sig i Regestrar-riket.

I den här magiska världen flyter ångbåtar på havet, tornens spirar når fram till himlen, magiska luftfartyg flyger i molnen. Yana, som har blivit student vid en magisk utbildningsinstitution, litar inte på någon, varken främmande beundrare eller en ond mästerkars, som hatade henne från de första minuterna, skrämmer inte henne. Tack vare ett intressant och spännande plot, vann boken hjärtan till läsare, fantasibilders fans och tog fast positionen i rankningen av de bästa böckerna om popadanev.

1 Röd riddare

Ledarrecensioner
Författare: Andrey Belyanin
Betyg (2018): 5.0

Arbetet "Red Knight", som berättar om äventyren i tiden av den modige riddaren Ned Hamilton, knuten till vittiga skämt, plötsligt intressanta, övergångar, en vuxen men inte satir. Runt de självständigt rörliga vagnar och vagnar, konstiga pratande föremål ... På stranden strömmas hjälten av en vacker tjej som heter Ilona. Skönheten kämpar i sin tur för att försäkra den ädle riddaren, berättar om den oförståeliga och komplexa strukturen i den moderna världen.

Så snart Ned lyckades anpassa sig till ett nytt liv, blev plötsligt, tillsammans med Ilona och hennes vän Valera, överförd till det antika Egypten! Det är en sak att vandra i tid, en annan sak - att stå emot attacker av animerade mumier! Författaren och poeten Andrei Belyanins roman samlade många positiva recensioner från läsarna.

Populär omröstning - vad är den bästa boken om popadaner?
Totalt antal röster: 6
Varning! Ovanstående information är endast avsett för information och är inte en guide till inköp. För råd bör du kontakta experterna!