1 monopol Den mest populära ekonomiska strategin, ett stort antal recensioner

Topppartyspel

1 Scrabble Det bästa intellektuella spelet, utvecklingen av kreativt tänkande
2 Svar på 5 sekunder Den snabbaste och väldigt enkla quizen, det finns speciella kort
3 bikupan Ovanlig strategi, högkvalitativa marker
4 Activiti Det roligaste lagspelet på förklaringen av ord, olika uppgifter
5 uno En av de mest dynamiska och spelande spelen, enkla regler

Brädspel är ett tillfälle att skapa ett gott humör för dig själv och nära människor, ha det roligt och vila dig från vardagen. Det viktigaste är att göra rätt val. Speciellt för dig har vi förberett TOP-20 bästa brädspel för två, en familj och ett stort vänligt företag.

Top Family Board Games

Familjbrädspel – Det är alltid en avslappnad atmosfär och en glad humör. Alla familjemedlemmar kan delta i dem, inklusive de yngsta. Att behaga spelare i olika åldrar är inte en lätt uppgift, men ganska genomförbar. Vi erbjuder dig TOP-5 av de bästa familjespel.

5 schakal

Otroliga äventyr, Uppdaterad spelhistoria
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 390 gnid.
Betyg (2019): 4.6

Om du eller andra familjemedlemmar inte vägrar att vara 1-2 timmar på bilden av en farlig pirat, välj sedan brädspelet "Jackal". Huvudmålet är att göra målstörremynt än andra deltagare. Men var försiktig, för på vägen till skatterna väntar du på otroliga äventyr: angreppen av en förskräcklig krokodil, ett möte med blodtörstiga aboriginer och till och med en ballongflygning! Huvudhemligheten i denna strategi är chips. Varje gång de faller ut slumpmässigt, så blir det mycket annorlunda och du kommer inte att bli uttråkad med att spela.

Satsen av detta brädspel innehåller ett speciellt fält med 117 celler, flera fartyg, piratkopierar och ett mynt. Detaljerade regler på ryska förklarar alla möjliga drag och variationer i utvecklingen av händelser, så du kommer definitivt inte att hitta dig själv i en dödläge. Antalet spelare varierar från 2 till 4, varaktigheten av spelet är vanligtvis 2,5-3 timmar. Det enda som behöver förbättras är antalet överraskningskort. Det finns mycket få av dem, så många spelare, även efter 1-1.5 spel, förblir praktiskt taget i början.

4 Imadzhinarium

Bra spel på föreningen, kreativa ritningar
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 528 gnid.
Betyg (2019): 4.7

"Imaginarium" är ett verkligt magiskt spel som låter dig lära dig mer om en person och lär dig att förstå honom. Det är enkelt skapat för mysiga familjeförsamlingar.Kärnan i spelet ligger i urvalet av föreningar inte bara för sig själva utan även för andras kort. Alla är målade av kreativa artister, så var beredd på både enkla ("kärlek", "snö") och ovanliga bilder ("springa snabbare", "drama" etc.).

En av deltagarna är vald som ledare. Han sätter sitt kort och sätter föreningen. De andra deltagarnas uppgift är att välja från deras kort den som passar dem bäst. Bra spel för barn från 12 år. För de yngre har tematiska variationer "Barnversion" och "Soyuzmultfilm" släppts, så du hittar definitivt det perfekta alternativet för din familj.

3 fredag

Den mest dynamiska tomten, humoristisk fokus
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 056 gnidning.
Betyg (2019): 4.8

Brädspel "Fredag" från kanalen med samma namn blir allt populärare varje dag. Detta är ett av de bästa spelen för en familj eller en trevlig fest, som deltar av upp till 6 personer. Rolig och skratt garanteras! Detta är ett humoristiskt spel, som består i det faktum att spelare måste gissa på ett ord det ord som är fastat på pannan genom att klargöra frågor. Motståndare kan bara svara "Ja" eller "Nej". Om det inte finns något korrekt svar efter tiden går flytten till nästa deltagare. Den som gissade flest ord vinner.

I recensionerna noterar de att detta spel har en positiv effekt på förmågan att höra och lyssna på varandra och utveckla också kommunikationsförmåga. Varje sats tar 45 till 90 minuter. Paketet innehåller 200 definitionskort, 6 kort med tips, specialhängare av kort på huvudet och en timglas. Bland andra fördelar, högkvalitativa material och ljus utskrift.

2 Kodnamn

Det bästa detektivspelet, konfrontationen mellan två lag
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 173 gnidning.
Betyg (2019): 4.9

"Kodnamn" är ett brädspel av logisk och associativ orientering. En av de bästa genomspelarna i genren för vänner och familjeunderhållning. Den relativa nyheten på hemmamarknaden, som förekommit på hyllorna hösten 2015. Uppgift för spelarna: att beräkna de hemliga superagenterna, avslöja vem som är en främling, vem är hans, och viktigast, vem är mördaren.

I början av spelet delas deltagarna i två lag och väljer kaptener. Målet - att komma före motståndet, lösa gåtor på jakt efter mördaren. Av de 25 korten vet bara kaptenerna vilka av dem tillhör deras lag, vilken fiende, och vilken kort mördaren. Genom föreningarna kommer kaptenen att ge tips till sina lagkamrater, och de måste gissa med hjälp av logiken vad han menade. Kaptenen i sin tur ger tips som indikerar att deras lag är överlägsen. Spelområdet är gradvis målat i båda lagens färger och civila celler och lämnar mördarkortet stängt. Vem är den första som ska lista ut en brottsling blir vinnaren.

Det första som är viktigt att tänka på när man väljer ett brädspel är en genre. Det beror på deltagarnas möjliga ålder, det övergripande spelkonceptet och rikets plikt. Vi har förberett en översikt över de vanligaste genren så att du kan göra rätt val:

Typer av spel

fördelar

Rekommendationer för urval

Sammanfattning (schack, checkers, bikupa, etc.)

+ resultatet av spelet beror på din logiska och kreativa inställning,

+ korta men mycket intressanta spel

Det bästa valet för dem som föredrar ett enda spelkoncept

Strategisk (Robinson Crusoe, Monopol, Jackal, etc.)

+ utveckla ledarskapsförmåga i politik, ekonomi, militärt försvar,

+ De är intressanta i alla åldrar eftersom de har en oförutsägbar tomt,

+ allt beror på dina handlingar.

Ett bra alternativ om du är intresserad av politik, ekonomi, krig

Social (Mafia, Twister, etc.)

+ Ett stort antal spelare kan delta i dem,

+ rolig festunderhållning

Perfekt för stora, vänliga företag som består av vuxna, tonåringar och barn.

Kort (kort mot alla, poker, etc.)

+ utveckla tänkande och kommunikationsförmåga,

+ spänning

+ korta men rika spel spel

Sådana brädspel tar inte upp mycket utrymme, så de hjälper till att organisera fritidsaktiviteter inte bara hemma utan även på kaféer, tåg etc.

1 monopol

Den mest populära ekonomiska strategin, ett stort antal recensioner
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 579 gnidning.
Betyg (2019): 5.0

Det mest populära brädspelet är "Monopol". En absolut majoritet av användarna röstade för det, eftersom det försenar från de första minuterna. Bli en monopolist, är det inte allas dröm? Egna fabriker, plantager och fabriker väntar på dig från första gången. För att slå motståndaren, inte tillåta honom att enkelt ta hand om produktionen, bygga snabbt sitt imperium, tjäna miljoner - allt detta och mer.

Spelet involverar från 2 till 4 deltagare i åldern 8 år. Spelområdet är en annan bransch som slår på vilken du står inför ett val: att köpa branschen eller lägga upp den till auktion för andra spelare. Från den valda taktiken (för att köpa allt, att koncentrera sig på en sak, om man ska lägga en pinne i motståndarnas hjul, etc.) beror i slutändan vem som vinner. Det roliga är att du kan leda länge, och sedan i några drag för att förlora miljontals, eller tvärtom, att tjäna dem bara i slutändan genom en kompetent politik. Det här är förmodligen det bästa brädspelet för hela familjen, eftersom både vuxna och barn är intresserade av det. Otaliga positiva recensioner talar för sig själv!

Top brädspel för två

Brädspel för två är en särskild kategori. Dess karakteristiska egenskap är att spela motstånd och lust, eftersom det bara kommer en vinnare och en förlorare. I kategorin är spel som är mycket populära. Förresten, inte bara vänner, utan också älskare kan fungera som rivaler.

5 Robinson Crusoe

Det bästa äventyrsspelet, en fascinerande historia
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 3 990 gnid.
Betyg (2019): 4.6

Om din dröm är att bo i en liten bungalow på havet, kommer det att bli sant med brädspelet "Robinson Crusoe". Detta är ett fascinerande äventyr på en öde ö, där du inte bara ska utrusta bostäder och utforska omgivningarna, utan också uppfylla särskilda mål: att kämpa för kannibaler, söka efter skatter och extrahera resurser. Huvuddragen i detta spel är kooperativitet. Du kommer inte att agera mot varandra, men gemensamt.

Vinnaren i "Robinson Crusoe" - den som uppfyller alla förutsättningar för det planerade scenariot, så du vann tillsammans eller ett spel. Varje tur består av flera faser, men du lär dig mer om detta i instruktionerna på ryska. Satsen innehåller ett spelfält, delar av ön, 275 kort och kuber, som symboliserar resurser. Fördelar med spelet: äventyrs atmosfär, ovanliga plotvridningar och speciella mål. Betydande minus - den höga kostnaden.

4 För dig

Romantiska och extrema uppgifter, vacker design
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 650 gnidning.
Betyg (2019): 4.7

För par som vill uppdatera sina relationer och ha det bra, rekommenderar vi brädspelet "För dig". Dess huvudsakliga fördel är varaktighet. För att fullt ut spela spelet tar det ungefär en månad. Under den här tiden kompletterar du 15 romantiska uppgifter med varierande svårigheter. Ett utmärkt val att diversifiera relationer och lära sig att göra varandra trevliga överraskningar.

Egenheten hos spelet "För dig" är uppgifter. Du kan få enkla kort (till exempel organisera en te ceremoni för två), eller mer komplexa som kräver mod att utföra (till exempel hoppa med fallskärm). Fördelar: intressanta uppgifter, vacker design. Nackdelar: vissa kort är för extrema eller kräver stora finansiella investeringar.

3 Spel av troner: Hand av kungen

Fantasi, original tomt
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 690 gnidning.
Betyg (2019): 4.8

"Thrones spel: Kungens hand" – brädspel baserat på den hyllade tv-serien. Detta är ett pusselspel för spelare över 14 år. Två rivaler är tillräckligt, men om du vill kan du spela i tre eller fyra. Denna strategi innebär att man kommer in i en otrolig och varm kamp för makten över Westeros. För att bli kungens hand måste du utnyttja stöd från legendariska familjer.

Under spelets gång flyttar deltagarna Varys-kortet bland karaktärskort i Royal Harbour enligt kön. Samlingen av karaktärskort är gjord för att senare skaffa tokens av bannersna i de stora husen i Westeros. Segern är tilldelad till den spelare som samlat in de flesta flaggstickorna. I recensionerna skriver de att spelet är färgstarkt, fascinerande och dynamiskt - vad du behöver för att ha en intressant tid tillsammans, till exempel, att passera tiden på en resa.

2 Fanta sött par

Det bästa för ett par i kärlek, knepiga frågor och provocerande uppgifter
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 650 gnidning.
Betyg (2019): 4.9

Fanta "söt par" – Ett utmärkt brädspel för ett par i kärlek, under vilken du kan lära dig mycket om din själsfrände, tända passion och ha en bra tid i sällskap med en älskad. Det här är ett spel med en erotisk bias, vilket innebär att man utför uppgift en efter en: svarar på en fråga, önskar, utför åtgärderna som anges på kartan etc. 50 kort är mer än tillräckligt för att göra kvällen varm och natt oförglömlig. I recensionerna rekommenderas entusiastiskt att köpa det här spelet till alla som vill diversifiera sitt sexliv, göra anteckningar om friskhet i ett långt förhållande eller lära känna en ny partner.

Uppgiften för spelarna är att växelvis rulla kuben, på vars kanter det finns märken om graden av frigörelse för att slutföra uppgiften. Därefter drar spelaren rätt kort och uttrycker det skriftliga, och sedan - begår. Ett stort plus för två förlorar med romantiska övertoner. Ett spel där ingen kommer att bli en förlorare!

1 Havslag

Lågt pris, modern variation av det legendariska tomten
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 368 gnidning.
Betyg (2019): 5.0

Det legendariska brädspelet "Sea Battle" har inte förlorat sin relevans i många årtionden. För dem som längtar efter havslag, och löven och penna anses föråldrade, låt mig föreslå en modern variation av tomten. Två oberoende fall, inom vilka det finns två spelfält och delar av fartyg. På grund av det faktum att väskan i öppet skick hindrar dina konstruktioner till fienden, kan du vara säker på att han inte kommer att se någonting. Enig, det är mycket bättre än på det gammaldags sättet att täcka arket med din hand?

Bland de nominerade till betyget visar detta spel det bästa värdet. Målet med spelet, som tidigare, är att förstöra fiendens flotta, behålla sina egna fartyg. Egenheten hos denna modifiering av spelet är att du kan ta den med dig på vägen och passar glatt tiden längs vägen. Användare rekommenderar enhälligt att spelet ska köpas, vilket understryker bekvämligheten med vilka spelarna kommer till grepp.

De bästa brädspelen för vänner

Spel från denna kategori kommer att vara relevanta för företag. Deras huvudfunktioner – fokusera på ett stort antal människor. För att säkerställa att ditt möte med vänner och familjemedlemmar var en stor framgång, var försiktig innan du köpte ett eller flera av spelen nedan.

5 Kort mot alla

Det mest icke-standardiserade spelet, ett stort antal variationer
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 350 gnid.
Betyg (2019): 4.4

Om du vet hur man svarar rolig till roligt, och ibland inte riktigt anständiga frågor, så kommer brädspelet "Cards against all" säkert att du njuter av. Dess främsta fördel är ett obegränsat antal deltagare, men endast 18+. En av spelarna är vald för ledningen, hans uppgift är att välja det mest löjliga och icke-standardiserade svaret.

På korten som ingår i satsen, skrivna ord och fraser. Du måste göra en rolig fras av dem, och om det visar sig vara roligt, vann du. Antalet rundor är inte begränsat, så spelet fortsätter tills alla kort löper ut.Fördelar: Mycket roligt, ett stort antal deltagare (upp till 10 personer), ett stort antal variationer. Nackdelar: svart humor, några frågor är för knepiga.

4 kolonisatörer

Den bästa militära-ekonomiska strategin, ett mycket spännande spel
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 730 gnidning.
Betyg (2019): 4.7

Brädspelet "Colonialists" är det bästa valet för älskare av militära-ekonomiska strategier. Alla handlingar från deltagarna reduceras till skapandet av en kolonial bosättning på Catan Island och dess utveckling. Vinnaren är den som först scorer 12 poäng. Spelet har 5 resurser: trä, tegel, ull, malm, korn. Med deras hjälp kommer du att kunna bygga städer, bygga vägar och erövra intilliggande territorier. Mycket svår, men intressant och fascinerande strategi.

Varje tur i brädspelet "Colonialists" tar tid att tänka på det, men eftersom bara 3-4 personer spelar det, drar det inte mycket. I genomsnitt är varaktigheten av ett parti 80-95 minuter. Alla åtgärder sker på ett speciellt fält bestående av hexagoner. Festen börjar med en ledande medlem. Fördelar: ett mycket spännande spel, färgglada kort och ett fält. De enda negativa - komplexa reglerna, vars studie tar tid.

3 Party-alias

Universal spel, väldigt roligt plot.
land: Finland
Genomsnittligt pris: 1 170 gnidning
Betyg (2019): 4.8

Ett brädspel för ett roligt företag med 4 vänner eller mer, "Party Elias" är roligt förlorar med uppgifter och parodier. Verkligen ett universellt spel för alla generationer, som kan fängsla alla utan undantag. Spelarna är indelade i lag. Deltagarnas uppgift är att förklara för deras lag så många ord som möjligt under en viss tid. Antalet gissade ord är lika med antalet celler som du flyttar runt på fältet.

Kortfattat kan spelets väsentlighet formuleras enligt följande: "Säg annorlunda!". Egenheten är att spelfältet är oförutsägbart, det finns ytterligare bonusceller som innebär speciella uppgifter, hoppar över drag eller bonussteg. I recensionerna noterar de att förutom standardord finns möjligheten att inkludera gissade kända personligheter och till och med nära bekanta, vilket gör spelet mer akut och intressant.

2 krokodil

Den mest smidiga och roliga, slog försäljningen
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 985 gnid.
Betyg (2019): 4.9

Den mest mobila och roliga är brädspelet "Crocodile". Dess främsta fördel är möjligheten att samtidigt delta ett stort antal personer. Detta är ett av de bästa spelen för en högljudd fest av vänner, under vilka ingen kommer att vara kvar. Reglerna är enkla och tydliga - genom gester för att förklara för medlemmarna i deras lag ord, fenomen, fakta, handlingar, abstraktioner och till och med exakta fraser. Antalet poäng för rätt svar beror på svårighetsgraden för uppgiften.

Brädspelets särdrag är att innovationer visas i den här versionen. Till exempel kan spelarna föreslå första bokstaven, ta en extra minut, förklara när de står med sina knäppta händer, ryggen till spelarna eller med sina ögon stängda. Kort sagt, tillverkaren såg till att kvällen visade sig vara riktigt fantastisk och generös för ett skratt.

1 maffia

Det bästa för festen, fascinerande rollspel
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 990 gnid.
Betyg (2019): 5.0

"Mafia" - ledaren i kategorin av de bästa spelen för festen. Det här är ett team psykologiskt spel med en detektivplot, där deltagarna spelar vissa roller: mafia, civila, sheriff, don, etc. Spelet imponerar med sin originalitet, samt en kombination av en maskerad komponent och kampen för överlevnad. Ser, gester, hänsynslösa ord och till och med intonation - allt spelar roll. Uppgiften för civila - att beräkna mafiaen, och de som i sin tur förhindrar detta.

På den första natten som tillkännages av ledaren får mafia känna varandra, medan civila är okunniga fram till slutet, vilken av dem är en vän och vem är fienden. Psykologiska tricks, som riktar sig mot misstankar, visar sig skumma vid sin oskulds munnen till en kriminell grupp - allt detta ger spelet ett unikt förlopp och skapar en äkta atmosfär av konfrontation.I det här fallet kan en personlig bekantskap med spelarna (vän, familjemedlem) visa sig att vara till hands och låta dig gå ner.

Topppartyspel

Om du vill att din fest ska vara kul och spännande rekommenderar vi att du väljer några brädspel för ditt företag. Alla eller bara några av de inbjudna gästerna kan delta. Vi erbjuder dig TOP-5 bästa brädspel, perfekt för fester.

5 uno

En av de mest dynamiska och spelande spelen, enkla regler
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 809 gnidning.
Betyg (2019): 4.6

Den största fördelen med det klassiska brädspelet "Uno" - enkla regler. Du måste använda åtgärdskort mot andra deltagare. Vinner den som först avstår från alla sina kort och gör poäng för dem som förblivit i motståndarnas händer. Det vinnande antalet poäng är 500. Spelet består av flera rundor och börjar med det faktum att varje deltagare vänder sig om att rita ut sitt kort. Spelaren som har den äldsta kommer att vara ledare.

Uno-uppsättningen består av 108 kort av olika färger: blå, grön, gul, röd. Det finns ytterligare kort "Ta 4", "Flytta tillbaka", "Wild" och andra. Ett företag kan spela upp till 10 personer, medan alla ska vara försiktiga och försiktiga. Om du är uttråkad med standardversionen av spelet kan du använda dess ändringar. Fördelar: För alla åldrar och företag, dynamik och spänning. Korten kan dock gå vilse, så i slutet av spelet rekommenderar vi att omberäkna dem.

4 Activiti

Det roligaste lagspelet på förklaringen av ord, olika uppgifter
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 2 220 gnidning.
Betyg (2019): 4.7

Om medlemmarna i företaget är praktiskt taget obekanta med varandra blir Activi det bästa brädspelet. Dess huvuduppgift är att gnista en gnista av vänlighet och roligt mellan deltagarna. Antal deltagare: från 3 till 16. Om du är många kan du dela in i flera lag. Kärnan i spelet är enkelt: om 1 minut måste du förklara ordet som föll ut. För att göra detta kan du använda en av metoderna: gester, ord eller en bild. Vinnaren är den spelare som först lyckades nå målstregen.

"Aktivitet" består av 440 kort, som utgör mer än 2500 ord av olika nivåer av komplexitet. Spelet lär deltagarna inte bara resursförmåga utan också större kommunikation, fantasi och till och med associativt tänkande. Klassisk uppsättning inkluderar kort, timglas i 1 minut, ett speciellt fält och chips. Fördelar: För ett företag av alla åldrar, en mängd olika uppgifter, ett stort antal deltagare.

3 bikupan

Ovanlig strategi, högkvalitativa marker
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 650 gnid.
Betyg (2019): 4.8

Djup strategi, enkla regler och mycket trevlig design är de främsta fördelarna med det logiska brädspelet "The Hive". Alla dina handlingar på arrangemanget och rörelsen av insekter reduceras för att fånga någon annans anthill eller drottning av bikupan. Det bästsäljande spelet, spännande från första minuten, består av rektangulära marker. Olika insekter är avbildade på dem: bin, myror, gräshoppor, etc. Det finns inget spelfält, så det finns inga restriktioner för flisens rörelse.

Brädspelet "Beehive" är ett utmärkt val för dem som älskar högkvalitativa och ovanliga strategier. Satsen innehåller två speluppsättningar, som består av 22 bilder av insekter och en hållbar väska för enkel lagring och rörelse. Flisorna är mycket trevliga att ta på, bilderna är färgglada och ljusa, och reglerna är enkla, så du kan även leka tillsammans med barnet.

2 Svar på 5 sekunder

Den snabbaste och väldigt enkla quizen, det finns speciella kort
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 630 gnidning.
Betyg (2019): 4.9

Kan du snabbt namnge tre sötvattenfiskar, tre av dina önskemål eller tre städer med bokstaven "c"? Om ja, är det bästa spelet för dina sammankomster med din familj ett brädspel "Svar på 5 sekunder." För att svara på frågan på kortet har du exakt 5 sekunder. Det är så många gånger att små aluminiumbollar rullar i en spelklocka. Om du har tid att ge tre korrekta svar under den här tiden kommer du att gå längs fältet närmare målstrecket.

Frågor i spelet "Svar på 5 sekunder" är valda från olika områden: filmer, webbplatser, böcker, önskningar etc. Det gör det inte bara roligt, men också att lära sig mer om varandra. Minsta antal deltagare är 3, det finns inga åldersbegränsningar. Satsen innehåller allmänna och speciella kort "Byte av frågan" och "Överföring till granne", gurgling klockor och marker. Antalet frågor är 770, så det här spelet kommer inte att vara på exakt en kväll. En signifikant minus är dubbelsidig kort, så andra deltagare kommer att känna till uppgifterna innan de kommer till dem och kan komma med svar i förväg.

1 Scrabble

Det bästa intellektuella spelet, utvecklingen av kreativt tänkande
land: Ryssland
Genomsnittligt pris: 1 569 gnidning.
Betyg (2019): 5.0

Det legendariska brädspelet Scrabble är ett bra val för 2-4 personer. Den består av 104 bokstäver, 4 stativ och ett specialkort, uppdelat i 15x15 rutor. Var och en av deltagarna får 7 startbokstäver och sätter ut dem och gör ord. Ju längre de är desto bättre för spelaren. Det viktigaste är att följa en enkel regel: du kan bara använda vanliga substantiv i nominativ fallet.

För varje sammansatt ord får deltagaren poäng som läggs upp i slutet av spelet. Vinnaren är den spelare som har flest poäng. Innan vi börjar ett strategiskt spel Scrabble rekommenderar vi att du sätter dig i en ordlista. Du kan inte använda den för att söka (även om du enkelt kan diskutera denna regel med andra deltagare), men du kan kontrollera stavningen eller ens det faktum att ett visst ord finns. Fördelar: utveckling av intellektuella förmågor, logiskt och kreativt tänkande.

Populär omröstning - vilken tillverkare erbjuder de bästa brädspelen?
Totalt antal röster: 37
Varning! Ovanstående information är inte en guide till ditt köp. För råd bör du kontakta experterna!